Ny vecka, nya tag!

Helgen flöt på hur bra som helst, med både härliga promenader i kyla och sol, födelsdagsfirande och mys med familjen. Lagom helt enkelt!

Och efter att i söndags morgon tagit en sväng förbi vågen blev det ännu bättre 🙂 Det har givit resultat! Nu har jag ju lovat mig själv att inte stirra mig blind på vågen, men en liten måttstock är det ju allt 🙂

Jag lovade mig redan i slutet av förra veckan att både revidera träning och kosten som följer den. Jag ville få mer intensivitet i träning och efteråt få i mig en bättre frukost. Allt för att få en extra bra start på dagen och hjälpa efterförbränningen på vägen. Så efter att i helgen möblerat om träningen var det imorse dags att göra ett första försök. Och visst var det jobbigt, men ack så mycket skönare efteråt! Och att passet i stora hela tar kortare tid är ju bonus. Den tiden behöver jag till frukosten.

Dagens pass blev enligt följande:
– 15 min Cykel, tempo
– Situps på boll (2 x 12)
– Hantelpress, liggande (4 x 12, 10 kg)
– Latsdrag (4 x 12, 30 kg)
– Armlyft från sidan (i vilan mellan seten) (4 x 12, 3 kg)
– Hantelpress, halvtsittandes (4 x 12, 8 + 10 kg)
– Benspark (4 x 12, 15 kg)

Frukost
Havregrynsgröt kokt med ett halvt rivet äpple och kanel. Med en halv mosad banan och mjölk till. Till mellanmål vid 9-10 blir det en Muffins gjord på havregryn, äpple och kanel.

Supergott och borde ge förbränningen en hjälpande hand!

Kommentera inlägg

