Gårdagens mat (14/1)

Att föra strikt dagbok över vad jag äter och hur jag tränar kanske inte har varit med i planen, och inte häller kommer det vara något jag fortsätter med. Men jag tänkte det kunde vara kul att i alla fall göra det under en kortare tid för att få ett litet humm över vad man klämmer i sig.

Måndag (14/1)

Innan träning, kl 05.45
1 st Banan (105 kcal)

Efter träning, kl 07.15
2dl Filmjölk (120 kcal)
35g Kellogs Special K (114 kcal)
0,5 tsk Socker (8 kcal)
1 tsk Kanel (6 kcal)

Frukost, kl 09.30
1 kopp Kaffe (2 kcal)
1 Ägg (65 kcal)
2 tunna skivor ljust Bröd (133)
1 tsk Kalles kaviar (30 kcal)

Lunch
2 Potatisar (240 kcal)
1 portion Kalops (250 kcal?)

Mellanmål
1 kopp Kaffe (2 kcal)
1st Äpple (70 kcal)

Middag
Panerad spättafilé med Potatismos och ärtor (470 kcal)

Kvällsfika
En halv muffin (120 kcal)

Med blygsamma 1735 totalt antal kalorier ligger jag, utan att varit hungrig eller direkt sugen på något, långt under de 2500+ jag ”borde” få i mig för att minska i vikt. Sedan att detta är enbart kalorier och inte fördelning mellan protein, kolhydrater och fett är ju en annan sak. Frågan är bara om detta är något positivt eller om jag ligger för lågt? För jag i mig en varierande kost och inte svälter borde det väll inte vara några större problem!?

Kommentera inlägg

